Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Sesamy ska få mediebranschen att byta fokus: ”Peak subscription är här”

Publicerad: 3 november 2021, 08:59

När Acastgrundaren Måns Ulvestam pratar om Sesamy, är det en disruptör han beskriver som ska förändra en bransch som i åratal fokuserat stenhårt på prenumerationer.

Foto: Sesamy

Tiden har kommit för styckvis försäljning inom flera medieslag, och med bolaget Sesamy tror sig Acastgrundarna ha rätt lösning för att få det att fungera. Enligt Måns Ulvestam har vi nått ”peak subscription”, och publicister missar nu intäkter från de som aldrig kommer bli prenumeranter: ”Det finns olika varianter av köp på enstaka artiklar. Men tajmingen och lösningen har inte varit rätt”, säger han.


Ämnen i artikeln:

AcastStorytelPrenumerationerDigitala prenumerationer

I våras sjösatte Acastgrundarna Karl Rosander, Måns Ulvestam  och Markus Ahlstrand nya ljudboksuppstickaren Sesamy.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.