Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Servicefinder ut i stor kampanj

Publicerad: 25 Oktober 2011, 05:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:53

I augusti köptes tjänsteförmedlingssajten Servicefinder av Schibsted Tillväxtmedier. Nu går bolaget ut i sin största kampanj någonsin. Målet – marknadsdominans.


Ämnen i artikeln:

SchibstedSchibsted Tillväxtmedier

När Schibsted tog klivet in och blev majoritetsägare i Servicefinder fick bolaget rejält med muskler i marknadsföringen. Det är bakgrunden till den stora kampanj som bolaget nu gå ut i.

– Kampanjen är ett naturligt steg under vår resa att bli top-of-mind i Sverige. Därför var det också viktigt att täcka så många olika kanaler. Vi vill få en bred kontaktyta med vår målgrupp. I annonserna har vi velat visa dels hur lätt det är att använda Servicefinder jämfört med traditionella sättet att hitta tjänster, dels vårt breda utbud av tjänster, säger Vishal Nanda, marknadschef på Servicefinder till dagensmedia.se.

Kampanjen startar i dag och går i tv, radio, bio, webb, print och utomhus.

Hur stor marknadsföringsbudget har ni?

– Jag kan inte gå in på siffror, men den här kampanjen är vår största satsning någonsin. Inget företag inom vår bransch har haft en liknande kampanj tidigare.

Bakom kampanjen står Sweet Creatives och Filmstyrkan. Radioreklamen har producerats av Dobedai och alla banners har gjorts av Bannerboy.

– Vi strävar alltid efter att arbeta med de bästa. Vi såg oss omkring och tyckte att de här byråerna kunde ge oss precis det vi var ute efter.

Se reklamfilmen nedan:

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/aGe3lbBF-bw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dante Thomsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.