Digitalt presenteras av:

SEO-bloggen tillbaka hos Dagens Media

Alexandra Ljung, SEO-analytiker på Iprospect.

Alexandra Jung på Iprospect återupplivar SEO-bloggen hos Dagens Media, med fokus på just sökoptimering. “Jag hoppas att min blogg kan inspirera andra som ännu inte fått upp ögonen för SEO,“ säger Alexandra Jung.

Iprospects SEO-analytiker Alexandra Jung har tidigare bloggat och gett tips och inspiration om sökoptimering här på Dagens Media. Nu återvänder hon till SEO-bloggen.

Minst två gånger i månaden kan läsarna förvänta sig smaskiga tips och reflektioner om SEO – högt som lågt.

– Du som är intresserad av sökmotoroptimering och vill lära dig mer ska läsa min blogg för att ta del av trendspaningar samt tips och guider kring hur man kan arbeta med SEO. Oavsett om du redan är bekväm med SEO eller precis har börjat se värdet av det hoppas jag du hittar något för dig, säger Alexandra Jung.

Hennes inlägg kommer fokusera mycket på vad som är aktuellt just nu inom SEO, och svara på frågor som läsaren själv funderat på.

– Jag hoppas även att min blogg kan inspirera andra som ännu inte fått upp ögonen för SEO att se hur viktigt det är, hur mycket som går att göra och framför allt hur kul det kan vara att arbeta med sökmotoroptimering, säger Alexandra Jung.

Vilka är de mest spännande frågorna i din bransch?

– Det är en hel del på gång i sökmotorvärlden där säkra webbplatser, snabba laddtider och röstsökningar alla är heta ämnen. Sedan en tid tillbaka har det pratats mycket om röstsöket – något som kommer bli allt mer intressant för oss i Sverige i och med att Google Assistant kommer lanseras på svenska senare i år, säger hon och fortsätter:

– Att Google mer och mer har börjat fokusera på säkra användarupplevelser och snabba laddtider är också intressant eftersom webbplatser som inte har migrerat över till en säker anslutning eller har en långsam sajt kan riskera att bli straffade i sökresultatet.

Publicerad 2018-03-15 12.10Uppdaterad 2018-03-16 06.52

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: