Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Second Opinion startar energisajt

Publicerad: 18 Januari 2011, 04:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Med Svensk Energi som sponsor startar Second Opinion den separata sajten Second Opinion Energi.


Rekordkyla tillsammans med rekordhöga elpriser har utlöst en lavin av rapportering om elbolagen i media. För Second Opinion – vars affärsidé är att upplåta medieutrymme åt företag som anser sig ha blivit orättvist behandlad i medierna – har området växt sig så omfattande att de nu, tillsammans med Svensk Energi, startar Second Opinion Energi.

– Svensk Energi har varit kunder hos oss länge och vi har fört en diskussion om det här projektet ett tag nu. För oss innebär det luft under vingarna och ett genombrott för vår affärsidé, säger Mats Olin, grundare av Second Opinion.

Energifrågan som ren plånboksfråga är relativt säsongsbunden och därför sträcker sig samarbetet till en början bara över sex månader.

– Men sedan, om man tittar på längre sikt, så ska ju till exempelvis frågan om lagringen av uttjänt kärnbränsle avgöras och den är av stort intresse för medierna.

Hur går det för övrigt för Second Opinion?

– Vi var kanske lite väl optimistiska i början och det har gått lite trögare än förväntat ekonomiskt. Men vi känner att vi gör ett bra jobb och det här samarbetet är en bekräftelse på det.

Second Opinion Nyheter AB omsatte 1,5 miljoner kronor under perioden 2009/05-2010/04 och gjorde ett negativt rörelseresultat på 300 000 kronor.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.