Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Sebastian Tibbling tar över A delivery

Publicerad: 13 augusti 2021, 12:29

Sebastian Tibbling blir vd på Adtechbolaget A delivery

Sebastian Tibblings mål som ny vd på A delivery: demokratisera adtech.


Ämnen i artikeln:

Martech och adtech

Sebastian Tibbling har det senaste året bland annat varit med och startat managementbyrån The Foundation inom Scream-koncernen. Nu tar han över som ny vd på adtechbyrån A delivery.

Sebastian Tibbling kommenterar sin nya roll i ett pressmeddelande:

– Detta blir mitt första vd-jobb, tänk att det skulle ta så långt tid innan man fick bli chef på riktigt! Skämt åsido, jag har hela min yrkeskarriär brunnit för att hjälpa publicister att utveckla sina intäkter, men också sett att den digitala världen varit svåråtkomlig och väldigt komplex för de mindre publicisterna. Det vill vi ändra på genom att demokratisera adtech och ge fler publicister möjlighet att få rätt kompetenser och tjänster som kan lyfta deras digitala affär, säger Sebastian Tibbling.

LÄS ÄVEN: Här är höstens hetaste adtech-trender 

A delivery en del av Another Media Group-koncernen, med bolag som Adviser, contentbyrån Roy och digitalbyrån Engage. Byrån jobbar med bland annat outsourcing av annonshantering samt strategisk rådgivning kring adtech, intäktsoptimering och digital affärsutveckling.

LÄS ÄVEN: Adtech och martech är viktigare än någonsin – Dagens Media hjälper dig att navigera i teknikdjungeln 

LÄS ÄVEN: Så utvecklas ad- och martechmarknaden – och så går det för de svenska bolagen 

 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Martech och adtech

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News