Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Schibsted startar talkshow för medarbetarna

Publicerad: 27 April 2015, 04:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Schibstedts webb-tv-format ska få koncernens medarbetare att mötas över landsgränserna.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

I webb-tv-formatet "Schibsted Talks" ska medarbetare inom koncernen berätta om sina jobb, spaningar och vad som är på gång inom Schibsted. Först ut är en intervju med Rolv Erik Ryssdal, vd på Schibsted.

– En av de absolut största förmånerna med att arbeta inom Schibsted är att få möta så många motiverade människor. Att arbeta tillsammans som ett team finner jag själv otroligt motiverande, säger han i premiäravsnittet.

Schibsted finns i drygt 30 länder. Enligt Lena K Samuelsson, koncerndirektör i Schibsted med ansvar för strategisk kommunikation, är ett av syftena med webb-tv-formatet att få de olika ländernas medarbetare att mötas.

– Det gäller att hitta verktygen för att mötas och de digitala plattformarna ger oss den möjligheten, både internt och externt. Det är oerhört skoj att jobba med de här filmerna. Folk är öppna och generösa och delar gärna med sig av sina tankar, säger Lena K Samuelsson i ett pressmeddelande och fortsätter:

– "Schibsted Talks" är lite avskalat, nyfiket, enkelt format där vi bara låter människor tala, ganska befriande i den komplexa värld vi lever i. Vi ville följa upp "Schibsted Future Report", där vi delade med oss av våra tankar om framtiden.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.