Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Schibsted startar avdelning för beteendeannonsering

Publicerad: 5 Maj 2011, 10:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

Schibsted samlar funktionerna för beteendestyrd annonsering, som tidigare legat ute hos de separata titlarna, och lägger dem i nystartade Schibsted BT.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Tidningar som Aftonbladet och SvD har sin egen kompetens inom beteendestyrd annonsering men nu ska de funktionerna istället flyttas till den nya avdelningen, Schibsted BT.

– Beteendestyrd annonsering har tagit sådan fart och det var dags att skaffa ett större fokus på området genom människor som enbart arbetar med de här produkterna, säger Halvard Kristiansen som är chef för behavioral targeting på Schibsted.

Schibsted BT finns redan i Norge och den nya avdelningen som nu etableras ska enbart jobba med den svenska marknaden. Halvard Kristiansen blir chef också för den svenska avdelningen. Tre personer har nyrekryterats till avdelningen men det kommer också bli aktuellt med interna rekryteringar.  

– Det är svårt att säga hur många vi ska vara. Det här området växer snabbt och vi måste växa med det. Då är det tacksamt att vi har så mycket kompetens i huset.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.