Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Schibsted släpper räckviddsprodukt – och utökar i Podme

Publicerad: 1 April 2020, 08:57

Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services.

Foto: Janne Næss

Schibsted lovar att annonsörerna når 2 miljoner faktiska människor när de köper nya produkten ”Sweden 24”. Dessutom passar mediehuset på att utöka sitt ägande i poddplattformen Podme.


Ämnen i artikeln:

PodmeSchibsted

”Sweden 24” är en helt ny annonsprodukt från Schibsted som innebär att annonsören får ta del av utrymme på mediehusets sajter först av alla. Annonsören garanteras att nå 20 procent av Sveriges befolkning under ett dygn och Schibsted lovar dessutom att det är faktiska människor som nås – vilket ska veriferas av Sifo som tredjepartsmätare.

Om kampanjen inte når upp till den utlovade räckvidden behöver annonsören inte betala.

– Tack vare vår starka dagliga räckvidd är vi väldigt trygga med att Sweden 24 når minst 2 miljoner faktiska människor. Så pass trygga att vi är beredda att ge bort kampanjen gratis om det mot all förmodan inte skulle ske. Allt över 2 miljoner är en bonus för annonsören, säger Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services.

I veckan stod det också klart att Schibsted utökar sitt ägande i poddplattformen Podme. Redan för knappt ett år sedan gick Schibsted in som en av flera investerare i Podme, då plattformen totalt tog in 10 miljoner kronor. Nu tar man in ytterligare 21 miljoner kronor från flera investerare, däribland Schibsted och finska Gorilla Capital, skriver DI Digital.

LÄS ÄVEN:
Acast slopar betalmodellen – Podme växer medan Spotify satsar på räckvidd

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PodmeSchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.