Digitalt
Schibsted släpper marknadsplats för bilabonnemang
Publicerad: 15 februari 2023, 08:54
Henrik Littorin, vd på Honk.
Foto: Kristian Packalén
Marknadsplatsen Honk – en sajt som samlar flera bilabonnemang – har redan lanserats i Norge. Under 2023 kommer den även släppas i övriga Norden.
Schibsted ser ett ökat intresse för alternativt bilägande. I höstas lanserade koncernen tjänsten Honk, en marknadsplats som samlar bilabonnemang från flera olika leverantörer.
Planen är att Honk även ska rullas ut på samtliga nordiska marknader under 2023. Schibsted beskriver tjänsten som ett Netflix fast för bilar.
– Ett abonnemang där man betalar en fast månadskostnad där allt ingår, från skatt till försäkring, vinterdäck och service, säger Henrik Littorin, vd för Honk.
En fördel med Honk som Schibsted lyfter är att bidningstiderna för bilarna varierar och att uppsägningstiderna ofta är korta, i vissa fall så korta som en månad.
Honk är en del av Blocket där Blocket kommer att driva trafik till Honks sajt.
LÄS OCKSÅ: Lars Herlin: Så blir Schibsteds nya organisation för marknadsplatserna