Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Schibsted och Bonnier släpper ännu en gemensam annonsprodukt

Publicerad: 15 December 2020, 11:22

Christian Rissel på Bonnier News Sales och Cristina Roca Shouri på Schibsted Marketing Services tar ytterligare kliv i mediehusens annonssamarbete i och med lanseringen av Video Impact Bumper.

Schibsted och Bonnier fortsätter med videosamarbetet. Nu släpps produkten Video Impact Bumper.


Ämnen i artikeln:

SchibstedBonnier News Sales

Det var i september i år som Schibsted och Bonnier lanserade sin första gemensamma annonsprodukt, Video Impact, där annonsören garanteras 750 000 unika individer på Aftonbladet TV och Expressen TV.

LÄS ÄVEN: Unibet först ut i Aftonbladets och Expressens gemensamma videopaket

Nu tar de två mediehusen nästa steg i samarbetet och släpper alltså Video Impact Bumper. Som namnet antyder handlar det denna gång om bumpers istället för prerolls. Annars är upplägget liknande det för Video Impact; annonsören får gå ”först i kön” på både Aftonbladet TV och Expressen TV. Även här garanteras en räckvidd på 750 000 unika individer, som verifieras av MMS.

– Vi jobbar kundnära och strävar efter att alltid leverera de produkter som efterfrågas här och nu. Med Video Impact Bumper erbjuder vi ännu en möjlighet att nyttja Aftonbladet TV och Expressen TV:s starka gemensamma räckvidd, säger Cristina Roca Shouri, agency manager på Schibsted Marketing Services, i ett pressmeddelande. 

TV4, Ellos, American Express, Hemköp, Vision och Unibet är några av de kunder som köpt Video Impact i år. Enligt Schibsted och Bonnier sålde den första annonsprodukten slut på bara några veckor.

– Då Video Impact var framtagen i tät dialog med våra gemensamma kunder var det roligt att se att den landade helt rätt på en gång. Succén är ett kvitto på marknadens behov att enkelt kunna köpa rörlig räckvidd på både Aftonbladet TV och Expressen TV, säger Christian Rissel, head of strategic partners på Bonnier News Sales, i pressmeddelandet. 

LÄS ÄVEN: Experterna om kvällspressens annonspaket: ”Konkurrenskraftiga alternativ till jättarna” 

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SchibstedBonnier News Sales

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.