Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Schibsted lanserar nytt annonsformat för läsplatta

Publicerad: 11 April 2014, 11:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

Schibsted lyfter läsplattan som annonsplattform och lanserar nya interaktiva format.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

Premiumannonsering för tablets ska ta plattformen till nästa nivå för Schibsteds annonsörer.

Mediekoncernen ebjuder nu sina kunder annonslösningar i Webtraffics tabletannonsnätverk i alla digitala plattformar - desktop, mobilt och läsplattor.

– Det som är mest intressant är vad det innebär för våra kunder, det vill säga att kunna jobba med branding. Vi har sett en ökad efterfrågan där, säger Frida Lundh, director data & programmatic på Schibsted, till Dagens Media.

Interna mätningar som Schibsted gjort har visat att annonser för läsplattor genererar högre engagemang från läsarna än icke tablet-anpassade annonser.

Därför hoppas mediehuset på att det nya formatet ska locka fler annonsörer.

– Vi ser ett ökat intresse och vi har fått bra respons sedan vi smugit ut med det här i veckan, säger Frida Lundh.

Andrea Svanberg

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.