Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Schibsted köper tjänsteförmedlingssajt från Bonnier

Schibsted Tillväxtmedier har köpt 70 procent av aktierna i bolaget Servicefinder, där Bonnier tidigare var största minoritetsägare.

Dante Thomsen


Publicerad: 11 Augusti 2011, 05:33
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:03

Ämnen i artikeln:

SchibstedSchibsted Tillväxtmedier

Servicefinder startades av Jeffrey Singh, Vishal Nanda och Aleksandar Goga 2006. Affärsmodellen går ut på att bolaget driver en sajt där konsumenter och tjänsteleverantörer träffas. Konsumenter presenterar sina behov och väljer mellan anbud från olika tjänsteleverantörer.

Nu har alltså Schibsted Tillväxtmedier köpt 70 procent av aktierna.

– Det här ger oss förutsättningarna för att vi ska kunna bli top of mind i Sverige. Det ger oss kapacitet att marknadsföra oss och informera svenskarna om att det här är framtidens sätt att köpa tjänster. Med Schibsteds kraft i ryggen kommer vi nu fokusera på att bygga den vassaste tjänsteförmedlingssajten och ett ännu bättre erbjudande till konsumenter och företag. Redan till hösten kommer en helt ny sajt med unika funktioner, säger vd:n Jeffrey Singh till dagensmedia.se.

Han menar att Schibsted är den "bästa tänkbara partnern".

– Med tanke på nätverket som kommer med deras portföljbolag finns det mycket synnergieffekt. Så Schibsted är helt rätt partner för att vi ska kunna fortsätta växa och utveckla varumärket.

Tidigare var Bonnier delägare i Servicefinder med 17 procent av aktierna.

– Samtliga minoritetsägare valde att sälja av sina aktier och Bonnier var en av dem, säger Jeffrey Singh.

Servicefinder har 34 anställda och huvudkontoret ligger i Stockholm.

Parterna har enats om att inte offentliggöra detaljer kring affären.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.