Schibsted köper tjänsteförmedlingssajt från Bonnier

2011-08-11 07:33  

Schibsted Tillväxtmedier har köpt 70 procent av aktierna i bolaget Servicefinder, där Bonnier tidigare var största minoritetsägare.

Servicefinder startades av Jeffrey Singh, Vishal Nanda och Aleksandar Goga 2006. Affärsmodellen går ut på att bolaget driver en sajt där konsumenter och tjänsteleverantörer träffas. Konsumenter presenterar sina behov och väljer mellan anbud från olika tjänsteleverantörer.

Nu har alltså Schibsted Tillväxtmedier köpt 70 procent av aktierna.

– Det här ger oss förutsättningarna för att vi ska kunna bli top of mind i Sverige. Det ger oss kapacitet att marknadsföra oss och informera svenskarna om att det här är framtidens sätt att köpa tjänster. Med Schibsteds kraft i ryggen kommer vi nu fokusera på att bygga den vassaste tjänsteförmedlingssajten och ett ännu bättre erbjudande till konsumenter och företag. Redan till hösten kommer en helt ny sajt med unika funktioner, säger vd:n Jeffrey Singh till dagensmedia.se.

Han menar att Schibsted är den "bästa tänkbara partnern".

– Med tanke på nätverket som kommer med deras portföljbolag finns det mycket synnergieffekt. Så Schibsted är helt rätt partner för att vi ska kunna fortsätta växa och utveckla varumärket.

Tidigare var Bonnier delägare i Servicefinder med 17 procent av aktierna.

– Samtliga minoritetsägare valde att sälja av sina aktier och Bonnier var en av dem, säger Jeffrey Singh.

Servicefinder har 34 anställda och huvudkontoret ligger i Stockholm.

Parterna har enats om att inte offentliggöra detaljer kring affären.

Dante Thomsen

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt