Digitalt
Schibsted köper Svenska Klipp – får 130 000 följare på köpet
Publicerad: 27 oktober 2014, 11:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:11
Schibsted har lagt vantarna på varumärket Svenska Klipp. I köpet ingår en domän samt en Facebook-sida med drygt 130 000 följare.
DT
Dante Thomsen
Svenska Filmklipp finns sedan tidigare på Facebook och Instagram men i och med att Schibsted nu köper gruppen har även en sajt dragits igång.
– Svenskaklipp.se är Schibsteds nya underhållningssajt. Den är fristående men tillhör Lajkatfamiljen. Vi underhåller vår publik med intressanta och underhållande klipp samt hjälper unga komiker att lansera sig, säger Aftonbladets sociala medier-chef Ehsan Fadakar till Dagens Media och fortsätter:
– Första veckan har gått över förväntan och publiken verkar verkligen uppskatta sajten.
Facebook-sidan, Instagram-kontot och Twitter-kontot ingår i förvärvet.
– De kom i ett paket, vilket är ganska rimligt när man införskaffar en sajt.
Hur mycket betalade ni?
– Ingen kommentar.
Redan tidigare hade Schibsted ett samarbete med Svenska Klipp som då publicerade länkar till Lajkat.