Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Schibsted köper Svenska Klipp – får 130 000 följare på köpet

Publicerad: 27 Oktober 2014, 11:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Schibsted har lagt vantarna på varumärket Svenska Klipp. I köpet ingår en domän samt en Facebook-sida med drygt 130 000 följare.


Ämnen i artikeln:

SchibstedEhsan Fadakar

Svenska Filmklipp finns sedan tidigare på Facebook och Instagram men i och med att Schibsted nu köper gruppen har även en sajt dragits igång.

– Svenskaklipp.se är Schibsteds nya underhållningssajt. Den är fristående men tillhör Lajkatfamiljen. Vi underhåller vår publik med intressanta och underhållande klipp samt hjälper unga komiker att lansera sig, säger Aftonbladets sociala medier-chef Ehsan Fadakar till Dagens Media och fortsätter:

– Första veckan har gått över förväntan och publiken verkar verkligen uppskatta sajten.

Facebook-sidan, Instagram-kontot och Twitter-kontot ingår i förvärvet.

– De kom i ett paket, vilket är ganska rimligt när man införskaffar en sajt.

Hur mycket betalade ni?

– Ingen kommentar.

Redan tidigare hade Schibsted ett samarbete med Svenska Klipp som då publicerade länkar till Lajkat.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

SchibstedEhsan Fadakar

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.