Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Schibsted köper Svenska Klipp – får 130 000 följare på köpet

Schibsted har lagt vantarna på varumärket Svenska Klipp. I köpet ingår en domän samt en Facebook-sida med drygt 130 000 följare.


Publicerad 2014-10-27 11:36
Uppdaterad 2015-12-06 12:11

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:

Svenska Filmklipp finns sedan tidigare på Facebook och Instagram men i och med att Schibsted nu köper gruppen har även en sajt dragits igång.

– Svenskaklipp.se är Schibsteds nya underhållningssajt. Den är fristående men tillhör Lajkatfamiljen. Vi underhåller vår publik med intressanta och underhållande klipp samt hjälper unga komiker att lansera sig, säger Aftonbladets sociala medier-chef Ehsan Fadakar till Dagens Media och fortsätter:

– Första veckan har gått över förväntan och publiken verkar verkligen uppskatta sajten.

Facebook-sidan, Instagram-kontot och Twitter-kontot ingår i förvärvet.

– De kom i ett paket, vilket är ganska rimligt när man införskaffar en sajt.

Hur mycket betalade ni?

– Ingen kommentar.

Redan tidigare hade Schibsted ett samarbete med Svenska Klipp som då publicerade länkar till Lajkat.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.