Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Schibsted köper Resdagboken

Publicerad: 1 September 2009, 13:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

UPPDATERAD. Schibsted Tillväxtmedier köper resesajten Resdagboken.se av försäkringsbolaget Europeiska.


Resdagboken.se lanserades 2000 och enligt ett pressmeddelande  har sajten 240.000 medlemmar. Sajten ska säljas ihop med Schibsteds bokningstjänst Destination.se.

– Resor är ett område där Schibsted tagit ett tydligt grepp, inte minst på Aftonbladet genom dels den traditionella journalistiken, och dels genom Destination.se, säger Olof Brundin, informationschef på Schibsted Sverige.

Nyligen sålde Schibsted mediebevakningstjänsten Retriever med motiveringen att bolaget skulle göra sig av med bolag som inte ingick i kärnverksamheten.

– Schibsted har två tydliga kärnverksamheter, journalistik och försäljning via nätet. Vårt reseutbud omfattar väldigt tydligt båda kärnverksamheterna.

Olof Brundin vill inte offentliggöra köpesumman.

I Schibsted Tillväxtmedier ingår bland annat Tv.nu, Hitta.se och Mötesplatsen.se.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.