Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Schibsted köper in sig i prutarsajt

Publicerad: 20 December 2010, 06:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:27

Schibsted tillväxtmedier köper in sig i Letsdeal.se – och hoppas nå de lokala annonsmarknaderna.


Ämnen i artikeln:

SchibstedSchibsted Tillväxtmedier

Letsdeal.ses idé är erbjuda rabatter till konsumenterna genom att erbjuda företagen ett garanterat antal kunder på varje erbjudande.

Erbjudandet, eller ”dealen” som sajten kallar det, blir bara av om tillräckligt många kunder nappar inom en viss tid.

Nu köper Schibsted Tillväxtmedier 37,5 procent av bolaget bakom sajten – som grundandes för mindre än ett år sedan.

Enligt Schibsteds pressmeddelande är köpet ”ett led i att nå den lokala annonsmarknaden med en ny typ av erbjudanden och paketeringar”. Schibsted skriver i sitt pressmeddelande att Letsdeal.se har ett drag av servicejournalistik över sig vilket ”öppnar för spännande samarbeten med andra bolag inom Schibsted Media Group i Sverige”.

Letsdeal.ses 13 anställda flyttar snart in i Schibsteds nya lokaler i Kungsbrohuset.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.