Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Schibsted höjer priserna inför 2022

Publicerad: 14 december 2021, 13:28

Schibsted Marketing Services höjer bruttopriserna inför 2022. Mattias Hersby, director of business development & operations, på Schibsted Marketing Services.

Schibsted Marketing Services, som hanterar annonsförsäljningen för Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Blocket, Omni, Tv.nu, Klart, Vinguiden och Godare, höjer annonspriserna inför 2022. Bland annat på grund av hög efterfrågan.


Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladetSvenska DagbladetBlocket

Under 2022 väntar både ett OS och ett fotbolls-VM. Schibsted förväntar sig därför ett högt tryck på annonsmarknaden, skriver man i ett pressmeddelande.

Mediehuset gör nu som många andra svenska mediehus och höjer bruttopriserna inför 2022.

LÄS ÄVEN: Höjda mediepriser väntar köparna 2022 – plus 12 procent hos Nent radio

Schibsteds bruttopriser ska ytterligare harmoniseras mellan bolagets varumärken, vilket betyder att några produkter går upp i pris och några går ner. Syftet är att göra det enklare för annonskunder att köpa utrymme.

– Vi ser en explosionsartad efterfrågan på video för hela marknaden, utförsäljningsgraden har varit konstant hög under hela 2021, vilket gör att vi kommer att höja priserna från januari 2022 för våra videoprodukter, säger Mattias Hersby, director of business development & operations på Schibsted Marketing Services, i pressmeddelandet.

Dessutom inför Schibsted ett säsongsindex för video och display – för att möta en fluktuerande efterfrågan under kalenderåret.

– Vi vill på detta sätt ge våra kunder en större flexibilitet och erbjuda mer förmånliga priser vid vissa perioder på året, säger Mattias Hersby.

Prishöjningen gäller från 1 januari 2022.

LÄS ÄVEN: Schibsteds annonsbolag startar marknadsavdelning 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.