Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Schibsted går in i mobiltjänst

Publicerad: 2 April 2013, 10:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

UPPDATERAD. Schibsted Tillväxtmedier köper in sig i konsumenttjänsten Matpriskollen. Det är första gången som bolaget investerar i en renodlad mobiltjänst.


Ämnen i artikeln:

SchibstedSchibsted Tillväxtmedier

Med hjälp av Matpriskollen kan konsumenter se, jämföra och prenumerera på svenska matbutikers extrapriser. Butikerna har även möjlighet att annonsera i appen.

Enligt ett pressmeddelande har appen laddats ner 100 000 gånger.

– Vi är väldigt imponerade av hur snabbt bolaget har fått fotfäste på marknaden med en bred, folklig tjänst med stor konsumentnytta. Både produkten och entreprenörerna kommer passa utmärkt i vår portfölj av framgångsrika digitala konsumenttjänster, säger Mats Eriksson, vd på Schibsted Tillväxtmedier, i pressmeddelandet.

Matpriskollen grundades 2010 av Håkan Fagerberg och Ulf Mazur.

– Schibsted har en bevisad kunskap både inom den mobila och den digitala marknaden. De ska bidra med sin kunskap och vara en sparringpartner och hjälpa oss att nå ut – det här är en breddtjänst, säger Ulf Mazur till Dagens Media.

Han berättar att Schibsted Tillväxtmedier får en minoritetspost i bolaget, men han vill inte avslöja exakt hur stor.

Ägarna har dock offensiva planer för Matpriskollen.

– Vi vill att alla svenskar ska känna till Matpriskollen. Vi ser ingen anledning till att alla som har en smartphone inte skulle kunna ha Matpriskollen som en av sina favoriter.

Med Schibsted Tillväxtmedier som delägare kan grundarna lägga mer krut på att utveckla tjänsten.

– Det finns förbättringar att göra, till exempel när det gäller hastigheten och vi vill också förbättra inköpslistan och navigationen.

Dagens Media har sökt Mats Eriksson.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev