Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Schibsted börjar mäta räckvidd för digitala kampanjer

Publicerad: 17 Juni 2020, 06:57

Schibsteds Per Håkon Fasting och Joakim Flodin kan nu erbjuda kunderna mer data kring sina digitala kampanjer.

Foto: Schibsted

Schibsted inleder ett samarbete med Norstat när mediehuset ska börja leverera faktisk räckviddsdata och demografisk data på digitala kampanjer.


Ämnen i artikeln:

Joakim FlodinPer Håkon FastingSchibsted

Det är under hösten som Schibsted ska börja rapportera faktisk räckvidd och demografi för digitala kampanjen. Mätningen gäller räckvidd i antal faktiska personer och omfattar målgruppsdata baserad på över 30 demografiska variabler.

Mätningen genomförs i samarbete med analysföretaget Norstat, som levererat samma mätning för Schibsted i Norge sedan 2014.

– Som mediehus är det högt prioriterat för Schibsted att utvecklas framåt och möta kundernas och marknadens behov, vi måste kunna påvisa värdet och effekten av att synas med lösningar hos oss. Därför är vi på Schibsted stolta över att kunna erbjuda våra kunder ökad insikt och mer data på hur deras digitala kampanjer presterat i vårt nätverk, säger Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services i Sverige, i ett pressmeddelande.

Schibsted utvärderade 13 leverantörer i upphandlingen.

– Det var viktigt för oss att göra en grundlig översyn av marknaden för att se till att vi valde den bästa leverantören för att tillgodose våra behov. Det var många högt kvalificerade leverantörer i processen. Eftersom vi är nöjda med det samarbete vi har med Norstat i Norge var det både glädjande och lugnande att se att de också levererade det starkaste bidraget, säger Per Håkon Fasting, koncerndirektör för Schibsteds annonsaffär, i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.