Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Scandiads får ny vd och renodlar

Publicerad: 11 November 2010, 13:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Grundaren Alexander Holmqvist tar över som vd när Mattias Marmberg lämnar rollen på Scandinavian Advertising.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Scandinavian Advertising grundades för snart tre år sedan av Alexander Holmqvist och Mattias Marmberg, som lämnade byrån för ett par månader sen för att starta Facetime Media.

Den digitala kommunikationsbyrån Scandiads har framför allt arbetat med att göra taktiska Facebook-kampanjer, bland annat för Nelly.com och sedan vd-bytet är strategin att koncentrera sig just på att vara en kampanjbyrå för sociala medier.

– Vi arbetar med att hitta rätt strategi för taktiska kampanjer i sociala medier, framför allt Facebook. De ändrar sina regler nästan dagligen och eftersom vi har en nära relation med dem så kan vi ge kunderna rätt råd för deras sidor och kampanjer, säger Alexander Holmqvist, vd på Scandiads.

Vad siktar ni på för omsättning framöver?

– Vi ska fördubbla årets omsättning, så det blir nog bortåt 20-25 miljoner kronor nästa år.

Byrån har i dag elva anställda, men ska anställa ytterligare tre stycken.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.