Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

SAS väljer Iprospect

Publicerad: 3 September 2009, 10:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

I sin andra sökpitch på kort tid väljer flygbolaget ny byrå.


Tidigare i år valde SAS Bitmouth Media som PPC-byrå. Nu blir Iprospect byrån som ska ta hand om flybolagets alla SEO-uppdrag.

- Vi har valt att jobba med iProspect, bland annat för att vi har jobbat med dem tidigare och att vi har en bra upplevelse av deras produkter, säger Morten Flamand, marknadschef för online hos SAS.

Enligt honom har sök varit ett prioriterat område sedan tidigare, något som ska fortsätta. Patrik Gamryd, vd för Iproscpet i Sverige välkomnar den nya kunden.

– För oss i Skandinvien blir det en av de största kunderna, sedan spänner uppdrag över hela Europa och Nordamerika också så visst är det stort, säger Patrik Gamryd.

Hans kollegor i Köpenhamn blir kundansvariga för SAS.

– Sedan tidigare har vi haft en relation med SAS från Köpenhamn så det var naturligt, säger Patrik Gamryd.

Byrån ska nu sköta alla löpande SEO-jobb för SAS, det första arbetet har redan kommit igång. Enligt Patrik Gamryd finns det en hel del att förbättra.

– De har inte varit bäst på SEO, det finns nog en anledning till att de har gått ut i två stora sökpitcher nu.

Sedan tidigare jobbar Iprospect med bland annat Hotels.com och Expedia inom resesektorn.

– SAS är väldigt restriktiva med att dela konsulter med andra flygbolag men vi har inte några kunder som krockar med Sas.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.