Digitalt
SAS satsar på mediesälj – tar in DG Media
Publicerad: 3 oktober 2014, 08:42
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:27
Flygbolaget satsar på medieförsäljning och tar in DG Media som partner.
I går berättar Dagens Media om SAS nya redaktionella varumärk Scandinavian Traveler, som lanseras senare i höst och består av en ny ombordtidning, webbplats, webb-tv, innehåll i sociala medier och nyhetsbrev. Contentbyrån OTW har fått uppdraget att producera innehållet.
I dag meddelar SAS att bolaget väljer DG Media som partner inom medieförsäljning, som en del i ökat fokus på SAS partnerskap och egna kanaler.
– Vi har över 100 miljoner besök på vår sajt varje år och varje dag reser 80 000 människor med oss. Vår kundbas består av över 40 000 företagskunder och omkring 3,5 miljoner EuroBonus medlemmar. För dem vill vi erbjuda tjänster och mervärden i de kanaler som är bäst för stunden, både före, under och efter resan, säger Stefan Hedelius, marknadschef på SAS i ett pressmeddelande.
DG Media har en hög kännedom om SAS annonsörer och kundgrupper och med sin representation i Skandinavien är de en stark partner för, enligt Hedelius.
Kristian Lautrup Nielsen, Managing Director DG Media, säger att SAS kundbas som de flesta traditionella aktörer på mediamarknaden har svårt att matcha.
– Dessutom är tiden i luften en unik möjlighet för högkvalitativ kommunikation på bästa sändningstid. Utöver Scandinavian Traveler erbjuder vi fler möjligheter inom exempelvis digitala kanaler, i loungerna och ombord att synas ut mot SAS kundbas via renodlad annonsering, liksom att SAS fortsätter att utveckla olika former av partnerskap, säger Lautrup Nielsen i en kommentar.