Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

SAS och Amex gör resesajt

Publicerad: 15 Januari 2016, 06:00
Uppdaterad: 15 Januari 2016, 07:30

Lovisa de Geer ger resetips i samarbete med SAS, Amex och Modern Women Media.


Skribenten Lovisa de Geer, som tidigare skrivit för Aftonbladet, Scanorama, SvD och bloggar på SAS redaktionella sajt Scandinaviantraveler, flyttar sin sajt World Citizen till Stampen-bolaget Modern Women Media, som bland annat driver Rodeo och Familjeliv.

För Modern Women Media är resor ett nytt segment som de nu ska satsa på.

Resesajten är ett samarbete med SAS och American Express som för första gången gör en gemensam content marketing-satsning. På sajten ska Lovisa de Geer dela med sig av insidertips från hela världen och dela med sig av sina smultronställen.

– Vi vill alltid skapa intressant och inspirerande innehåll för våra kortinnehavare, och ser samarbetet med World Citizen och Modern Women Media som ett spännande sätt att skapa värde för alla resenärer som vill inspireras att göra resan med det lilla extra. Där tror vi att Lovisa kommer ge våra kortinnehavare ovärderlig inspiration, säger Erika Kellberg, Marketing Executive på American Express, i ett pressmeddelande.

Bakom designen på den nya sajten, som lanseras i dag, står den grafiska formgivaren Christopher West.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev