Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Samir & Viktor störst i sociala medier

Här är Melodifestivalsartisterna som omnämnts mest under finalveckan.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 11 Mars 2016, 11:15
Uppdaterad: 11 Mars 2016, 11:19

Ämnen i artikeln:

Melodifestvalen

Striden om vem som är hetast i sociala medier står mellan fyra unga män. Samir & Viktor har omnämnts mest av alla Melodifestivalsartister i sociala medier under finalveckan. Men Frans och Oscar Zia är nästan ikapp. Det visar analysföretaget Meltwaters statistik över Melodifestivalsartisternas synlighet i sociala medier.

Mätningen består av statistik från Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, bloggar och forum. Samir & Viktor omnämns i 18 procent av alla inlägg medan Frans och Oscar Zia kommer på en delad andra plats med 14,3 procent av inläggen vardera.

Några artister som däremot inte är lika heta i sociala medier, enligt analysen, är Wiktoria, Boris René och David Lindgren.

Frans låt ”If I were sorry” har för närvarande 6 miljoner spelningar på Spotify, Oscar Zias bidrag ”Human” har 2 miljoner spelningar medan Samir & Viktors ”Bada nakna” har 8,5 miljoner spelningar.

Ämnen i artikeln:

Melodifestvalen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.