Digitalt presenteras av:

Samir & Viktor störst i sociala medier

Här är Melodifestivalsartisterna som omnämnts mest under finalveckan.

Striden om vem som är hetast i sociala medier står mellan fyra unga män. Samir & Viktor har omnämnts mest av alla Melodifestivalsartister i sociala medier under finalveckan. Men Frans och Oscar Zia är nästan ikapp. Det visar analysföretaget Meltwaters statistik över Melodifestivalsartisternas synlighet i sociala medier.

Mätningen består av statistik från Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, bloggar och forum. Samir & Viktor omnämns i 18 procent av alla inlägg medan Frans och Oscar Zia kommer på en delad andra plats med 14,3 procent av inläggen vardera.

Några artister som däremot inte är lika heta i sociala medier, enligt analysen, är Wiktoria, Boris René och David Lindgren.

Frans låt ”If I were sorry” har för närvarande 6 miljoner spelningar på Spotify, Oscar Zias bidrag ”Human” har 2 miljoner spelningar medan Samir & Viktors ”Bada nakna” har 8,5 miljoner spelningar.

Publicerad 2016-03-11 11.15Uppdaterad 2016-03-11 11.19

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: