Saade vinner i sociala medier

2011-03-11 10:58 Synnöve Almer  

Det blir Eric Saade med låten ”Popular” som segrar i morgondagens Melodifestival – i alla fall om det är antalet inlägg i sociala medier som bestämmer.

Snacket om morgondagens finalbidrag i Melodifestivalen flödar friskt i sociala medier. Bolaget Lissly har med sin bevakningstjänst mätt vilken artist och låt som är hetast – och i slutet av veckan har Eric Saade seglat förbi Sara Varga och The Moniker på den sociala webben.

Eric Saades "Popular" är också den mest spelade låten på Youtube i Lisslys Mello-sammanställning.

– Får sociala medierna bestämma kommer Eric Saade vinna folkets röster på lördag tätt följt av Sara Varga och Danny med The Moniker som het utmanare, säger Simon Sundén på Lissly i ett pressmeddelande.

Nu återstår det bara att se om det är den som är mest omtalad som vinner.

Synnöve Almer

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt