Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Saade vinner i sociala medier

Publicerad: 11 Mars 2011, 09:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Det blir Eric Saade med låten ”Popular” som segrar i morgondagens Melodifestival – i alla fall om det är antalet inlägg i sociala medier som bestämmer.


Snacket om morgondagens finalbidrag i Melodifestivalen flödar friskt i sociala medier. Bolaget Lissly har med sin bevakningstjänst mätt vilken artist och låt som är hetast – och i slutet av veckan har Eric Saade seglat förbi Sara Varga och The Moniker på den sociala webben.

Eric Saades "Popular" är också den mest spelade låten på Youtube i Lisslys Mello-sammanställning.

– Får sociala medierna bestämma kommer Eric Saade vinna folkets röster på lördag tätt följt av Sara Varga och Danny med The Moniker som het utmanare, säger Simon Sundén på Lissly i ett pressmeddelande.

Nu återstår det bara att se om det är den som är mest omtalad som vinner.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.