lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Så vill branschorganisationerna stävja ad fraud: Upplys och utbilda

Publicerad: 22 juni 2022, 10:00

Lena Regeheim och Hanna Riberdahl ser framför allt djupare samarbeten som en väg till att stävja annonsbedrägerier.

Samarbete och utbildning. Så kan branschorganisationernas ansträngning sammanfattas för att rå bot på ad fraud: ”Vi tror att det behövs en större kunskap och kännedom om ad fraud problematiken”, säger Hanna Riberdahl på Sveriges Annonsörer.

Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerSveriges MediebyråerAd fraudAdfraudAnnonsbedrägerier

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


680 miljarder kronor globalt. Drygt 4 miljarder i Sverige. Så mycket tros försvinna i ad fraud under 2022. Men beloppen är högst osäkra och enligt experten Augustine Fou som

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev