Digitalt
Så utvecklas adtech-bolagen: ”En rejäl lågkonjunktur kommer sannolikt att leda till minskad tillväxt”
Publicerad: 6 december 2022, 11:28
Marcus Johansson, vd på Bidtheatre.
Foto: Getty/Pressbild
Adtech-bolagens omsättning störtdök i många fall under coronaåret 2020. Under 2021 steg de något – samtidigt spår experter en ekonomisk nedgång i ekonomin: ”Än så länge ser vi stark efterfrågan från våra kunder.”
När Dagens Media sammanfattade räkenskapsåret 2020 för adtech-bolagen minskade de omsättningen men ökade vinsten.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.