Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Så utvecklas ad- och martechmarknaden – och så går det för de svenska bolagen

Publicerad: 17 maj 2021, 06:27

Johan Liljelund på Dan Ads, Carl-Johan Runer på Odyssey och Jonas Söderqvist på Pubmatics ger sin syn på dagens ad- och martechmarknad och spånar om framtida trender.

Montage: Dagens Media/Tom Fegärell + Pressbilder

Det finns tusentals ad- och martechlösningar globalt och åtminstone ett 30-tal tongivande bolag i Sverige. Dagens Media har kartlagt marknaden – och tagit reda på hur det går för de svenska bolagen. ✓Pubmatic om ökad konsolidering ✓Odyssey om techsamarbetet med Tobii ✓Dan Ads om self serve-plattformarnas framtid


Ämnen i artikeln:

Martech och adtechCookiesBonnierSchibstedAIProgrammaticInhouse

Adtech- och martechmarknaden har fortsatt att växa kraftigt de senaste åren. Adtech är annonsteknik, till exempel ad servers, DSP:er, SSP:er och DMP:er (se förklaringar i faktaruta under artikeln). 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.