Digitalt
Så utvecklas ad- och martechmarknaden – och så går det för de svenska bolagen
Publicerad: 17 maj 2021, 06:27
Johan Liljelund på Dan Ads, Carl-Johan Runer på Odyssey och Jonas Söderqvist på Pubmatics ger sin syn på dagens ad- och martechmarknad och spånar om framtida trender. Foto: Dagens Media/Tom Fegärell + Pressbilder
Det finns tusentals ad- och martechlösningar globalt och åtminstone ett 30-tal tongivande bolag i Sverige. Dagens Media har kartlagt marknaden – och tagit reda på hur det går för de svenska bolagen. ✓Pubmatic om ökad konsolidering ✓Odyssey om techsamarbetet med Tobii ✓Dan Ads om self serve-plattformarnas framtid
Ämnen i artikeln:
Martech och adtechCookiesProgrammaticInhouseDigitala temaveckorBonnierBonnier NewsSchibstedAIAdtech- och martechmarknaden har fortsatt att växa kraftigt de senaste åren. Adtech är annonsteknik, till exempel ad servers, DSP:er, SSP:er och DMP:er (se förklaringar i faktaruta under artikeln).
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.