Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så utnyttjar annonsörer Tiktok på bästa sätt

Publicerad: 4 Juni 2020, 06:56

Bild 1/2  Balenciaga och Mercedes Benz är två annonsörer som Tiktok lyfter fram på sin sajt, som bolag som lyckats väl med kampanjer på plattformen. En svensk annonsör som länge funnits på Tiktok är Universal. På bild: Lina Kellgren, pr och activation manager på bolaget.

Tiktok har nått hundramiljontals nedladdningar på rekordkort tid. Med ett nordiskt Tiktokteam under uppbyggnad och en ökande användarskara växer appen fram som en mer och mer intressant mediekanal för annonsörer. Experterna om: ✓ Bästa tipsen ✓ Tiktokmålgruppen ✓ MMS-statistik över ökningen och ✓ Fallgroparna att undvika.


Ämnen i artikeln:

OMDBizkit HavasTiktokInfluencer marketingsociala medier

Tiktok fortsätter att locka användare världen över. I april rapporterade Business Insider om att appen överstigit 2 miljarder mobilnedladdningar. Under första kvartalet 2020 hade Tiktok 315 miljoner nya nedladdningar,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.