Digitalt
Så stor är marknaden för programmatiska köp i Sverige – och så utvecklas den
Publicerad: 27 april 2021, 10:20
Madeleine Thor, Mattias Björkman, Magnus Palm och Daniel Ahlbert ger för Dagens Media sin syn på utvecklingen av programmatics-marknaden i Sverige.
UR ARKIVET. Marknaden för programmatiska annonsköp fortsätter att växa, men hur stor kan den blir? Dagens Media har tagit del av siffror och pratat med experterna: ✓ IRM och IAB om marknadsutvecklingen ✓ Quantcasts AI-plattform ✓ Bauer Media om potentialen i audio-programmatics.
Marknaden för programmatiska eller automatiserade annonsköp har vuxit kraftigt de senaste åren.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.