Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så ska SvD.se fånga läsarna

Publicerad: 20 September 2013, 06:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Igår ändrade Svenska Dagbladet utseende på sin sajts förstasida. Syftet med layoutförändringen är att öka läsningen på sajten.


Ämnen i artikeln:

Svenska Dagbladet

Efter många tester är det nu dags för SvD.se att gå live med sin nya förstasida. Enligt mätningar som gjorts under testperioden visar att förändringarna ökar läsningen av innehållet på SvD:s nyhetssajt, säger SvD i ett pressmeddelande.

Bland annat visas de artiklar som är mest delade på sociala medier och med en större bildsättning i toppuffen.

–  Genom att återgå till att visa en stor bild i nyhetstoppen får sajten en tydligare nyhetsvärdering. Vi har också sett tydligt att våra läsare tycker om listor över det som lästs och delats mest i sociala medier, säger Maria Å Lindvall, utvecklingsredaktör på SvD.se som varit ansvarig för projektet tillsammans med Kalle Boija, traffic på SvD Annons och fortsätter:

– Därför har vi gett listorna ett ansiktslyft och flyttar nu upp dem till en tydlig plats redan i första zonen på startsidan.

För designen av SvD.se:s nya etta svarar designbyån Oktavilla.

Gustav Thunander

Ämnen i artikeln:

Svenska Dagbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.