Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Så ska Spotify och Linkedin ska utmana Clubhouse

Publicerad: 31 mars 2021, 06:31

Flera digitala jättar jobbar nu med att ta fram utmanare till den hajpade ljudappen Clubhouse.

Foto: Violeta Stoimenova (Getty Images)

Såväl Spotify som Linkedin tar nu upp kampen mot Clubhouse.


Ämnen i artikeln:

Clubhouse

Spotify har den sista tiden breddat sitt fokus från musik och gjort flera investeringar på podcast-området. Nu utökar Spotify sin ljudsatsning genom ännu ett förvärv.

Denna gång har Spotify lagt vantarna på den amerikanska startupen Betty Labs som har live-audio-appen Locker Room i sin ägo. Nu är Spotifys plan, enligt The Verge, att göra en rebranding av Locker Room och bredda appen så att den ska kunna utmana Clubhouse. Vad Spotify har betalat för kalaset är inte kommunicerat.

Samtidigt bekräftar det digitala yrkesnätverket Linkedin nu att de arbetar på en röstbaserad diskussionstjänst. Skälet är, enligt Techcrunch, att användare har efterfrågat fler kommunikationssätt på plattformen.

Sedan tidigare står det klart att Facebook, Twitter, Telegram och Discord gör egna försök till Clubhouse-utmanare.

Mer om Clubhouse

Acasts innehållschef om Clubhouse: ”Vi blir fler som delar på örat”

Clubhouse växer så det knakar – men på bekostnad av vad?

Ansvarsfrågan på Clubhouse – det säger juridiken 

Så kan annonsörer och medier utnyttja Clubhouse  

 

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Clubhouse

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.