Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Så ska onlineköpen bli mer effektiva

Ny guide ska göra annonsörer bättre på digital annonsering.

Foto: Tero Marjamäki/Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörer släpper en guide som ska öka annonsörernas kunskap om hur den digitala marknadsföringen kan blir mer effektiv.


Publicerad 2019-01-29 14:49

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:

Dagens Media har tidigare berättat om att Sveriges Annonsörer tillsatt en expertgrupp som ska verka för att öka transparensen i branschen. Nu släpper expertteamet sin första guide. 

Syftet är att alla parter ska ha en samsyn kring hur den digitala annonseringen kan utvecklas så att annonsörerna får bättre effekt av sina marknadsinsatser.

Guiden går bland annat igenom pris, annonsmiljö, mätbarhet, brand safety och viewability.

– Med hjälp av guiden blir annonsörerna bättre på att beställa, på att utvärdera och på att förstå den digitala annonsmarknaden och detta kommer även att utveckla medier och mediebyråer – då de helt enkelt måste bli vassare för att kunna leverera till mer kunniga beställare, säger Axel Birgerstam, konsult på Scream och vice ordförande i Expertteam Mediekvalité, i ett pressmeddelande.

Här kan du ladda ned guiden. 

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.