Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så ska MTG göra e-sport mer attraktivt för annonsörer

Publicerad: 30 September 2019, 13:27

Cupen ESL One i Manila 2016. Till höger syns Lars Torstensson, EVP Communications & Investor Relations på MTG.

Foto: MTG

E-sport når miljoner människor – samtidigt saknas tillförlitlig statistik för annonsörer att utgå från. Det menar MTG som nu tar ett krafttag tillsammans med analysföretaget Nielsen. ”E-sport är en av de största sporterna i världen. Utmaningen är att göra den professionaliserad”, säger Lars Torstensson på MTG.


Ämnen i artikeln:

e-sportDreamhackMTG

E-sportsbranschen växer globalt, och i fjol satte den rekord på hemmaplan vad gäller omsättning för svenska spelutvecklare, enligt organisationen Dataspelsbranschen. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

e-sportDreamhackMTG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.