Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så ska Metro nå två miljoner läsare på en dag

Publicerad: 5 November 2015, 05:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:23

Metro kör en offensiv kampanj riktad till annonsörerna.


Ämnen i artikeln:

Metro

Torsdagen den 26 november kör Metro igång blixtkampanjen "Two million day", där syftet är att nå två miljoner läsare. Målet ska nås genom en ökad upplaga samt med en utökad distribution.

– Vi gör detta främst för våra annonsörer som vi vet vill dra igång julhandeln på allvar och vi ökar då räckvidd och synlighet för dem där våra läsare befinner sig, säger Leif Eliasson, vd för Metro i ett pressmeddelande.

Under kampanjdagen kommer Metro distribueras vid två tillfällen – en utgåva under morgonen och en utgåva med nytt innehåll kommer ut under eftermiddagen.

Tidningen distribueras med hjälp av över 500 handutdelare, utomhusställ i de centrala delarna av Stockholm, Göteborg och Skåne. Även alla Metros anställda kommer att dela ut tidningen.

– Genom Two million day vill vi påvisa den effekt som Metro genom sin unika produkt och distribution, skapar för våra annonsörer genom att göra denna massiva marknadsinsats. Vi vill påvisa den kraft som fortfarande finns i print, säger Leif Eliasson.

Metro har tidigare genomfört en "Million day", den 25 april 2008.

LÄS ÄVEN:

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.