Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så ska Facebooks nya annonsformat öka onlineförsäljningen

Publicerad: 4 Oktober 2019, 13:26

Bild 1/2  

Foto: Facebook/Montage: Dagens Media

Facebook släpper ett nytt annonsformat som ska göra det möjligt för återförsäljare och varumärken att dra nytta av varandra. ”Syftet är att bygga varumärke och driva försäljning”, säger Sam Rihani, Sverigechef på Facebook, till Dagens Media. Bland de första att testa är Lyko och L'Oréal.


Ämnen i artikeln:

Sam RihaniL'OréalFacebookLyko Hair

Genom Facebooks nya annonsformat som kallas ”gemensamma annonser” eller ”collaborative ads” ska varumärken kunna köra kampanjer för sina produkter som i sin tur länkar vidare köpen till en återförsäljares webbplats

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.