Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Så ska Facebooks nya annonsformat öka onlineförsäljningen

Publicerad: 4 Oktober 2019, 13:26

Bild 1/2  

Foto: Facebook/Montage: Dagens Media

Facebook släpper ett nytt annonsformat som ska göra det möjligt för återförsäljare och varumärken att dra nytta av varandra. ”Syftet är att bygga varumärke och driva försäljning”, säger Sam Rihani, Sverigechef på Facebook, till Dagens Media. Bland de första att testa är Lyko och L'Oréal.


Ämnen i artikeln:

Lyko HairSam RihaniFacebookL'Oréal

Genom Facebooks nya annonsformat som kallas ”gemensamma annonser” eller ”collaborative ads” ska varumärken kunna köra kampanjer för sina produkter som i sin tur länkar vidare köpen till en återförsäljares webbplats

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev