Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så ska de utmana tasteline och recept.nu

Publicerad: 9 Mars 2011, 05:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Göteborgsbaserade matsajten kokaihop.se lanserar en ny grafisk profil – satsar på redaktionellt innehåll för att växa.


– Vi har ett väldigt aktivt community och har nu dessutom redaktionellt material, säger Mikael Andersson, grundare till kokaihop.se.

Ett syfte med den nya sajten är att genom större interaktion med användarna öka trafiken.

Det ska man bland annat göra genom satsningen på redaktionellt material förklarar Mikael Andersson:

– Vi vill lyfta fram det som skapas på sajten mer. Många av konkurrenterna som matklubben har varken app eller redaktionellt material.

Sajten hade enligt senaste KIA:index över 152 000 unika besökare vilket gör dem till den sjunde mest besökta matsajten i Sverige.

- Vårt mål har länge varit att nå en tredje plats sett till leverantörsoberoende matsajter. Frånsett ICA, COOP och Arla ligger vi nu på en fjärde plats, säger Mikael Andersson.

I samband med den nya designen har matsajten utökat möjligheterna för annonsering.

– Numera stödjer vi samtliga annonsformat som till exempel Tasteline gör och har annonsförsäljning i vår app, säger Mikael Andersson.

Den nya sajten är framtagen i samarbete med webbyåran Ikachan, som grundades i höstas av Viktor Larsson sen han hoppat av Forsman & Bodenfors.

Sveriges största matsajter

1 Recept.nu: 392 523

2 tasteline.com: 391 427

3 ICA.se: 338 105

4 coop.se: 222 681

5 matklubben.se: 220 848

6 Arla: 154 915

7 Kokaihop.se: 152 112

8 Bonnier mat och vin: 149 176

9 alltommat.se: 146 975

10 Receptfavoriter: 88 968

Källa: KIA:index v.8

Stephan Drenzel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.