Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så reagerar hjärnan på kommersiella budskap

Publicerad: 3 Juli 2020, 09:27

Bonnier News Sales i samarbete med Stanford University har undersökt hur hjärnan reagerar på kommersiella budskap.

Foto: Getty Images

Ett känt varumärke leder inte automatiskt till högre uppmärksamhet. Det visar en neuromarketing-studie från Bonnier News Sales. ”Många pratar om hur kommunikation påverkar hjärnan, men ingen har gjort en sån här stor studie inom området tidigare”, säger affärsutvecklingschefen Dilem Güler.


Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Undersökningen utgår från fyra beståndsdelar som man menar karaktäriserar en framgångsrik annons – den måste kräva uppmärksamhet (stopping power), den måste gå att förstå (transmission power), den måste framkalla positiva

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.