Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Så påverkas mediebyråerna av Facebooks nya annonsverktyg

Publicerad: 28 Augusti 2019, 11:30

Facebooks nya verktyg ger användarna bättre kontroll över datan. Samtidigt har Google och Apple infört striktare kontroller av kakor i sina webbläsare. Hur påverkar trenden med ökad datakontroll mediebyråerna? Dagens Media har ställt frågan till fyra mediebyråer.


Ämnen i artikeln:

PHDWavemakerScreamGoogleAppleFacebook

Dagens Media rapporterade i förra veckan om Facebooks nya verktyg, som lanseras i efterdyningarna av Cambridge Analytica-skandalen, och som nu är tillgänligt för användare i tre länder. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev