Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Så optimerar influencernätverken lönsamheten

Publicerad: 15 september 2021, 05:59

Sam Foroozesh, vd och grundare av Cure Media, Natalie Tideström, Vd på We Are Era i Norden och Felicia Lagerwall, medgrundare till Make Sense Media.

Flera influencernätverk kämpar med lönsamheten men det finns också exempel på de som går med vinst under pandemiåret, visar Dagens Medias kartläggning. Vad gör de rätt? Vilka strategier är viktiga? Cure Media, Make Sense Media och We Are Era om vad som varit avgörande för att redovisa svarta siffror.


Ämnen i artikeln:

InfluencerInfluencer marketingNatalie Tideström HeidmarkKartläggning: bokslut 2020

När covid-19 förra året tornade upp som det största hotet mot världsekonomin sedan finanskrisen 2008 lämnades få företag oberörda. Inte heller influencernätverken kunde skydda sig mot slopade marknadsföringsbudgetar när bolagen

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News