Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så omtalas C i sociala medier

Publicerad: 29 Juni 2015, 09:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:56

UPPDATERAD. Centerpartiets löften om grön skatteväxling slår igenom i sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Almedalen

Dagens Media låter varje dag analysföretaget Meltwater ta tempen på Almedalen i sociala medier.

Igår, söndag, var det Centerpartiets dags, vilket så klart märktes på nätet.

Totalt omnämndes Centerpartiet 3701 gånger i sociala medier, samt 336 gånger i mer traditionella digitala medier.

”Det som fått absolut mest genomslag i sociala medier är Centerpartiets löften om en grön skatteväxling. Förslaget handlar om att införa skatter på kemikalier i elektronik och byggmateriel, och istället sänka skatten för småföretag samtidigt som man höjer gränsen för när löntagare betalar statlig skatt”, skriver Meltwater i analysen.

Anne Skantz, centerpartist från Kungsbacka, var den politiker från partiet som twittrade flitigast under gårdagen. Hon twittrade 70 gånger, vilket kan jämföras med Centerpartiets 55 gånger.

Meltwater baserar sin analys på svenska sociala medier (exempelvis bloggar, Twitter, öppna Facebook-profiler, Youtube samt diskussionsforum).

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Almedalen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.