Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Så når du unga – här är annonsörernas (digitala) strategier

Publicerad: 25 november 2021, 11:58

Digitala kanaler är ett måste om man vill nå en yngre målgrupp, och det gäller att anpassa sig till respektive plattform. Men trots att unga främst hänger på sociala medier och Youtube, är medieanvändningen fragmentiserad. ”Det är viktigt att som annonsör ha en testbudget”, säger Cecilia Taipale, head of media & digital marketing, på Max Burgers.


Ämnen i artikeln:

MaxGina TricotAkademibokhandelnDigitala temaveckorTema: Framtidens mediekonsumenter

Youtube är den plattform som allra flest barn och ungdomar mellan 7 och 15 år använder, därefter följer Snapchat och Tiktok, enligt Orvesto Junior.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.