Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 22 September 2016, 06:40
Uppdaterad: 22 September 2016, 06:40
Snacket om Pokémon Go har minskat drastiskt i sociala medier sedan i juli.
Ämnen i artikeln:
Pokémon GoAtt Pokémon Go fullkomligt exploderade både på stan och i sociala medier kan ingen ha undgått.
Även på social medier blev Pokémon Go under juli månad rejält omskrivet, enligt omvärldsbevakningsföretaget Meltwater.
Inte allt förvånande verkar hajpen dock ha lagt sig och allt färre Pokémon-spelare tycks skymtas på stan.
Det är även tydligt att engagemanget för Pokémon Go har minskat drastiskt i sociala medier, det visar ny siffror från Meltwater.
Grafen nedan visar antalet omnämningar mellan 1 juni till 16 september.
I augusti nämndes Pokémon 9,57 miljoner gånger, jämfört med juli då det skrevs 15,3 miljoner inlägg. Det är en minskning med 37,5 procent.
Läs mer om AR och VR i nya numret av Dagens Media (15/2016) , där vi gör en djupdykning i tekniken och dess nya användningsområden.
Ämnen i artikeln:
Pokémon Go