Digitalt
Så mår Storytels och Readlys digitala affärer: ”Ska stärka vår position”
DEL 4. När Dagens Media frågade Storytel förra året hade bolaget över 1,7 miljoner abonnenter. I år tar de ett skutt upp – samtidigt som Readly minskar prenstocken: ”Vår affärsstrategi är att öka engagemanget också bland de som tycker om journalistik”, säger Readlys Daniel Hamrin.
Publicerad: 23 februari 2023, 06:54
Storytel ökar antalet abonnenter – medan Readly minskar. Dagens Media kartlägger en rad mediebolags digitala läsaraffär.
Foto: Pressbild
Dagens Media frågar årligen de svenska medieföretagen hur långt de kommit i digitaliseringen. I denna artikelserie publicerar vi siffror över de digitala prenumerationerna, samt frågar dem om målen för 2023,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.