Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Så många såg Aschbergs tv-show

Publicerad: 21 September 2009, 13:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Robert Aschbergs premiäravsnitt slog Robert Lauls dito.


Robert Aschbergs program ”200 sekunder” premiärvisades på Aftonbladet.se i onsdags. I programmet ställde han föreningen Aktiva Synskadade mot väggen efter att en flicka utnyttjats sexuellt.

"200 sekunder" sänds klockan 12.00 och tanken är enligt Robert Aschberg själv att folk ska ”få något med sig att snacka om på lunchen”.

Från och med premiären i onsdags fram tills i måndagsmorgonen hade 115.000 unika besökare tittat på klippet, enligt Elsa Falk, chef för Aftonbladets webb-tv.

– Det är jätteroligt. Det är mycket mer än vi hade på Laul Calling när det startade och i dag har det programmet 200 000, säger hon.

Att Aschbergs show skulle komma upp i samma siffror som Laul Calling tror hon dock inte.

– Laul Calling är ett mycket längre program som man kan vinkla om flera gånger. Men vi har några riktigt bra program framför oss så jag tror vi kan komma över 115 000 i alla fall, säger hon.

Robert Aschberg har även en programledarroll i TV8.

– Jag kunde inte motstå att gå in på MMS och kolla att hans program hade 70 000 tittare förra veckan, säger Elsa Falk.   

Tanken med ”200 sekunder” var också att testa ett samarbete mellan tidningens olika kanaler, då programmets avslöjanden även får utrymme i Aftonbladets papperstidning och på webben.

– Det samarbetet är ganska svårt. Det är många personer inblandade med många olika kompetenser. Vi kommer nog inte ha det i alla program, säger Elsa Falk.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.