Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Så lyckas du med social e-commerce

Sociala medier blir allt viktigare som direktkonverterande säljkanal. Sociala medier-experten Emma Blom ger sina bästa tips för hur du lyckas.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 14 Mars 2019, 07:21

Ämnen i artikeln:

e-handelsociala medierEmma Blom

Emma Blom, utvecklingschef på Social Industries.

Foto: Janne Næss

I takt med att användandet av sociala medier ökar och dagens barn och unga växer upp med sociala medier som en självklar mediekanal blir det också allt viktigare att ha koll på social e-commerce. 

Social e-commerce innebär, precis som namnet avslöjar, e-handel via sociala kanaler. 

Emma Blom, utvecklingschef på Social Industries, upplever att kunskapsnivån generellt sett är låg när det kommer till att jobba med social e-commerce. Ett av de vanligaste misstagen annonsörer gör är att inte tillsätta rätt kompetens när det kommer till att driva handel via Instagram och Facebook.

– Till skillnad från att bara marknadsföra sina inlägg i sociala medier, så krävs det en analytisk förmåga. Det vanligaste misstaget många gör att inte man inte kan tolka den data som man får tillbaka.

Lär mer om Emma Bloms konkreta tips för hur du lyckas med social e-commerce i Dagens Media Insikt vecka 11, 2019.

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.