fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Så jobbar Epidemic Sound med känslor för att motverka churn

Publicerad: 27 april 2023, 05:38

"Vi anspelade på ett klassiskt 'break up'", säger Märta Strokirk, head of brand planning.

Foto: Pax Engström Nyström

Alla tampas med att hålla nere churn-nivåerna. Märta Strokirk, head of brand planning på Epidemic Sound, berättar om hur bolaget tänker och arbetar för att förhindra kunderna från att säga upp tjänsten.

Ämnen i artikeln:

Prenumerationer

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Att motverka churn är en av de absolut viktigaste uppgifterna men också en av de svåraste att lösa. På B2B-bolaget Epidemic Sound, som erbjuder royaltyfri musik till videoskapare, har man

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev