Digitalt
Så jobbar Epidemic Sound med känslor för att motverka churn
Publicerad: 27 april 2023, 05:38
"Vi anspelade på ett klassiskt 'break up'", säger Märta Strokirk, head of brand planning.
Foto: Pax Engström Nyström
Alla tampas med att hålla nere churn-nivåerna. Märta Strokirk, head of brand planning på Epidemic Sound, berättar om hur bolaget tänker och arbetar för att förhindra kunderna från att säga upp tjänsten.
Ämnen i artikeln:
PrenumerationerAtt motverka churn är en av de absolut viktigaste uppgifterna men också en av de svåraste att lösa. På B2B-bolaget Epidemic Sound, som erbjuder royaltyfri musik till videoskapare, har man
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.