Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Så hanterar annonsörerna cookiedöden – åtta storannonsörer om data, mediemix och mediepriser

Så hanterar annonsörerna cookiedöden – åtta storannonsörer om data, mediemix och mediepriser

Åtta av Sveriges största annonsörer ger sin bild av hur deras marknadsföring och mediemix kommer att förändras när tredjepartscookies försvinner. ✓Så säkerställer de sin förstapartsdata ✓Det tror de om mediepriserna ✓Tre, City Gross, Ica, Svenska Spel, Hallon, Lidl, Coca-Cola och Folkspel i stor enkät

Publicerad: 19 maj 2021, 13:05

Ämnen i artikeln:

TreICASvenska SpelLidlCoca-ColaCookiesCity GrossMartech och adtech

Joakim Mörnefält, Svenska Spel, Bella Goldman, Lidl, Tina Pavic, Folkspel, Josefin Lundmark, Ica, Sofia Karakatsanis Andersson, Hallon, Frida Keane, Coca-Cola, Jonas Gunnarsson, City Gross och Simon Post, Tre, berättar bland annat om hur de säkerställer sin data när tredjepartscookies försvinner.

Nästa år försvinner tredjeparts-cookies från Googles webbläsare Chrome, som därmed följer efter Apples webbläsare Safari och Mozillas Firefox. Det innebär bland annat begränsningar i hur annonsörerna kan kartlägga den digitala

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.