Digitalt
Så hanterar annonsörerna cookiedöden – åtta storannonsörer om data, mediemix och mediepriser
Åtta av Sveriges största annonsörer ger sin bild av hur deras marknadsföring och mediemix kommer att förändras när tredjepartscookies försvinner. ✓Så säkerställer de sin förstapartsdata ✓Det tror de om mediepriserna ✓Tre, City Gross, Ica, Svenska Spel, Hallon, Lidl, Coca-Cola och Folkspel i stor enkät
Publicerad: 19 maj 2021, 13:05
Joakim Mörnefält, Svenska Spel, Bella Goldman, Lidl, Tina Pavic, Folkspel, Josefin Lundmark, Ica, Sofia Karakatsanis Andersson, Hallon, Frida Keane, Coca-Cola, Jonas Gunnarsson, City Gross och Simon Post, Tre, berättar bland annat om hur de säkerställer sin data när tredjepartscookies försvinner.
Nästa år försvinner tredjeparts-cookies från Googles webbläsare Chrome, som därmed följer efter Apples webbläsare Safari och Mozillas Firefox. Det innebär bland annat begränsningar i hur annonsörerna kan kartlägga den digitala
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.